Tko se još sjeća odlazaka po traperice u Trst, pelene u Leibnitz i Ikea namještaj u Graz? Ako niste toliko stari, prisjetit ćete se onoga pira moralnog licemjerja protiv shopping kulture i konzumerizma kada su dežurni dušebrižnici u najgledanijim večernjim terminima izražavali zgražanje nad shopping centrima koji su navodno nicali kao gljive poslije kiše.
Sada je konačno sve pod kontrolom. Nitko vas ne vidi i ne čuje (osim velikoga brata Eurostata) dok u miru i tišini doma prebirete mišem po virtualnim policama internetskih dućana i u mislima isprobavate krpice, prelistavate knjige, kušate sastojke, te sve u svemu ne razmišljate mnogo o zabludi fizičke distance koja vas istovremeno zbližava (jer kupiti je sada lako) i udaljava (jer iskusiti je sada teško) od predmeta vaših želja.
Što god mislili o vrlom novom svijetu, je li bolji ili lošiji od prethodnih, dobra je vijest da ste se – prilagodili. Prema najnovijoj statistici Eurostata za prošlu, pandemijsku godinu, Hrvati su na ljestvici raširenosti kupnji putem interneta lijepo pozicionirani u sredini Europske unije između geopolitičkih srodnika Slovaka i Mađara (barem smo im po nečemu rame uz rame!), a ispred većine istočnjaka i južnjaka. Predstojećim rastom prijetimo i naprednijemu dijelu starog kontinenta (jer od 2015. do 2020. imali smo jedan od najvećih porasta u EU)!
Ako ćemo biti realni, najveći internetski shoppingholičari Britanci, Nizozemci, Danci i ostali, za nas će još dugo biti nedostižni. Ipak, naše je postignuće solidno i ne bismo smjeli sami sebe umanjivati. A ljubitelji totalitarnih rješenja mogli bi razmisliti da u skladu s novom normalom moderniziraju svoj PR i prikazanu statistiku iskoriste kao povod da u novome stoljeću počnu klic(k)ati: Za novi lockdown – spremni!