Novi poslovni modeli – novi modeli edukacije

Objavljeno

Kako je više od trideset studenata Ekonomskog fakulteta u Rijeci završilo u startupu RoomOrders i što tamo rade

Ad
Ad

Globalni startup RoomOrders ima zanimljiv poslovni model. Kao i sve drugo u 21. stoljeću, prodaja se obavlja putem aplikacije koju turisti instaliraju na svoje pametne telefone. Kada turist dođe u hotel, na golf teren ili bilo koji turistički objekt, više nije ograničen samo na ponudu kuhinje. Ako RoomOrders ima ugovor s turističkim objektom, gost će preko aplikacije u bilo koje doba dana naručiti svoje omiljeno jelo ili piće koje hotel nema u ponudi, a koje RoomOrders dostavlja u najkraćem mogućem roku.

RoomOrders je trenutno prisutan u više od 100 hotela na svim kontinentima osim Južne Amerike (za Antarktiku nismo provjeravali). Između ostalih klijenata, tu su i zvučna imena poput Hiltona i Mariotta.

Iako ova usluga kod hotelijera može izazvati zabrinutost zbog supstitucije vlastitih dodatnih usluga, ako na njima ostvaruju lijepu zaradu, ona može biti atraktivna za hotele čije kuhinje ne posluju profitabilno izvan vrhunca dnevne potražnje u uobičajeno vrijeme obroka, kao i za hotele kojima je najvažniji doživljaj gosta, odnosno osjećaj da u tom hotelu u svakom trenutku može koristiti uslugu na koju je navikao.

No, svrha ovog teksta nije RoomOrders. Svrha je istaknuti kako je ulazak RoomOrders na hrvatsko tržište usred korone doveo do zanimljive suradnje s Ekonomskim fakultetom Sveučilišta u Rijeci. Više od trideset studenata će u ovom semestru kroz rad u RoomOrders iz prve ruke steći iskustvo rada u globalnom startupu u područjima komunikacija, marketinga i dizajna i prodaje.

Iza projekta stoje Davorin Balaž, asistent na katedri za Međunarodno poslovanje na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Rijeci, zajedno sa svojim mentorom, prof.dr.sc Heri Bezićem. Oni su identificirali RoomOrders kao obećavajućeg partnera i inicirali suradnju s tvrtkom. Balaž, inače povremeni autor na Ekonomskom labu, o tome kaže: „Prof.dr.sc. Heri Bezić i ja pitali smo se možemo li uvesti u nastavu nešto novo što bi poboljšalo kvalitetu. Krenuli smo u istraživanje što to novo može biti bolje od dosadašnjeg načina rada. Istraživanja su nam pokazala da je projektna nastava i suradnja s poslovnim subjektima nastava kakva se traži u 21. stoljeću.“

”Mi smo tvrtka koja posluje na slobodnom tržištu i moramo stvoriti komercijalnu vrijednost i prihod kako bi preživjeli. Ovo je važna lekcija koja će se prenositi od samog početka prakse,” rekao je direktor RoomOrders g. Eugene Jones. ”Želimo da ovi mladi ljudi shvate kako su sada dobili vrlo jedinstvenu priliku. Rijetko se pruža mogućnost da se tako brzo uspinju na korporativnoj ljestvici te da postanu bogati i uspješni na samom početku karijere. Razlika između više i niže pozicioniranog osoblja je danas uklonjena uz pomoć tehnologija. Moderne tvrtke trebaju starije ljude s iskustvom postaviti da surađuju s mladim ljudima koji razumiju ponašanje modernog kupca, a posebno afinitete prema digitalnim tehnologijama,” izjavio je Jones i zaključio kako se nada da će nakon završetka programa moći zadržati najmanje tri pripravnika kao zaposlene na puno radno vrijeme u tvrtki.

Mi bismo dodali kako je vrijeme da se počnemo opraštati od opsjednutosti koronom, počnemo preuzimati rizike i vratimo se tržištu i poduzetništvu kao temeljnim društvenim mehanizmima stvaranja nove vrijednosti. Kao što vidimo, inovacije i poduzetništvo važni su i u obrazovanju.